Garantia Produselor
Termenul de garanție este redus pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de doi ani, de exemplu încălțămintea.
Atunci când cumperi prin poștă, telefon sau Internet, ai aceleași drepturi privind garanția, ca și atunci când cumperi dintr-un magazin obișnuit;
Atunci când cumperi de la o persoană care nu este comerciant, garanția legală nu se aplică;
Atunci când cumperi bunuri second hand, garanția legală poate fi redusă la un termen de un an.
Care sunt opțiunile tale, atunci când produsul achiziționat este defect?
Poți beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepția cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură – de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparație. Toate costurile legate de reparație sau înlocuire sunt suportate de către vânzător.
Important! Asigură-te mereu că etichetele și sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Ai dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului sau poți chiar renunța la produs, în cazul în care:
Nu beneficiezi de repararea sau înlocuirea lui;
Vânzătorul nu a reușit să remedieze defectul într-un timp rezonabil;
Remedierea defectului este în dezavantajul tău.
Păstrează întotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data și locul achiziționării produsului;
Păstrează și copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;